Köp och leveransvillkor

Här kan du läsa om våra köp och leveransvillkor.

Generellt vid Köp

-Fri frakt.
-Alla priser i webbutiken är inklusive moms.
-Alla varor förblir Fritaire Nordics egendom tills full betalning mottagits.
-Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
-Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Betalningsmetoder

Du väljer betalningssätt efter att du gått vidare med ditt köp. Vi använder Klarna som betalmetod.

1.Kortbetaling med VISA eller MasterCard

Du kan alltid känna dig trygg när du betalar med kort hos oss. Vi samarbetar med Klarna och DIBS Payment Services som är Nordens ledande leverantörer av betalningstjänster via Internet och certifierade i enlighet med kortindustrins nya säkerhetskrav PCO-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort blir du skickad till en säker sida via SSL-certifikat, där du tryggt kan uppge i din kortinformation och genomföra betalningen. När betalningen är godkänd skickas du tillbaka till Fritaires webbplats där du får en bekräftelse på att köpet är genomfört.

2. Faktura, betalning 30-60 dagar med Klarna.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 eller 60 dagar från dess att vi skickat varorna eller kvittot för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.

3. Delbetalning med Klarna.

Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet att dela upp din betalning på mellan 3 -48 mån. Läs gärna Klarnas fullständiga villkor här.

Leveranser

Vi skickar alla våra paket med DHL eller DB Schenker som levererar försändelsen till ditt närmaste ombud. Normal leveranstid från vårt lager är 2-4 vardagar.

Ej hämtade paket

Vi debiterar 300 kronor för varor som inte blir uthämtade. Om du ångrar beställningen när paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut det och returnera det tillbaka till oss, annars registreras paketet som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se.

När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.

Ångerrätt

Kunden har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med lagen för alla köpavtal av varor som sker via webb och annan försäljning utanför fast försäljningsort. Fritaire Nordic erbjuder alltid 90 dagars full avbeställningsrätt. Ångerrätten gäller endast om varan och originalemballaget är oförstört, men i enlighet med lagen har kunden alltid rätt att hantera varan på det sätt som är nödvändigt för att upptäcka egenskaper och funktion.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en vara till oss betalar vi tillbaka beloppet för köpet men vi har rätt att göra avdrag för eventuella värdeförluster som har uppstått av onödig användning av produkten i syfte att prova dess egenskaper och funktion. Värdeförlusten bedöms från fall till fall. Ångerperioden börjar gälla från den dagen kunden mottager varan.

Du som kund har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Retur

För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice. För garantifrågor, vänligen läs igenom vår Garantipolicy.